mandag 30. mai 2011

TONJEs REISETIPS

På mandag forrige uke fikk jeg en gledelig nyhet om at Roberts mor, Turid, ville være med meg og mamma Brit de første to ukene i Calif. Både for å hjelpe til under flyreisen, og for å hjelpe til med å komme i orden der borte. Det ække bare-bare-bernt å reise i 24 timer med meg på slep, glad mamma slipper å gjøre det alene. Turid er en fantastisk person på alle mulige måter og jeg er sååå glad for at hun blir med. Hun har også fryktelig god smak når det kommer til interiør, noe som kommer godt med nå som jeg skal pusse opp litt i Oceanside-kåken:)

Allerede tirsdag forrige uke var flybillettene booket. Wohooo! Så lenge man har flybilletter er resten piece of cake. Jeg bestiller alltid flybilletter gjennom KLM fordi jeg synes de er veldig behjelpelige, presise og har OK flymat. Et stort pluss er at de har direktefly fra Amsterdam til L.A. som er 10 timer i et strekk. Det vil si at fra Trondheim til L.A. trenger man å ta kun to fly, Trondheim - Amsterdam - L.A. Denne reiseruten tar bare 15 timer, man slipper en mellomlanding og sparer derfor nesten 10 timers reise! MEN, siden jeg bestilte bare 14 dager før avreise må jeg nå på tre forskjellige fly, og bruke 24 timer på reisen. Puh, jeg har gjort det før, men det er så utrolig slitsomt i forhold til å ta kun to fly. Grunnen til at det tar så lang tid er at jeg alltid forsikrer meg om at jeg har minst 3 timer mellom hver flyvning. Da er man ganske sikker på at man blir med på neste fly til tross for forsinkelser. Jeg har IKKE lyst til å bli strandet på en flyplass, når jeg heller kan strande på en strand i Oceanside. Når det er sagt, er allikevel 24 timers reise greit nok når jeg vet jeg kommer til paradis.

Da gjenstår det bare å leie bil og leilighet som vi skal bo i de første ukene!.Bil leier jeg alltid gjennom Eleiebil. De er veldig reale og har greie priser. Har alltid leid biler med sju seter, altså en Caravan eller lignende. Man har en del kofferter, kanskje en rullestol, man må ta i betraktning at det skal shoppes "litt" og at det kanskje blir med en ekstra koffert/bag hjem igjen. Stor fare for at det skjer! Leilighet leier jeg på North Coast Village i Oceanside. Et fantastisk, sentralt leilighetskompleks på stranden med fin hage, basseng, jacuzzi, grillplass osv. Anbefales!

Nå reiser vi neste tirsdag, altså 7. juni, og det er bare en knapp uke til!!! Klarer nesten ikke å vente! Har avtalt møte med entreprenøren som skal pusse på leiligheten, og varslet Project Walk om at jeg kan starte treningen i løpet av juni. Dette blir flotte greier dere!

Dette er mine to drømmebilder (for øyeblikket) når det kommer til oppussingsinspirasjon. Jeg heller mot den industrielle stilen - betong, hvitt og drivved. Tenker det blir noe sånt, bare i en mer IKEA kind of way.

HERLIG!

Håper dere som en dag ønsker å reise til Amerikas vestkyst finner tipsene mine nyttige.


Fant forresten dette i dagens nettVG. En artikkel om folk som har blitt feilbehandlet av norsk helsevesen, deriblant Magni Hveem som jeg har skrevet om før. Trykk på bildet helt til høyre på tredje bilderad. LES.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar