tirsdag 3. mai 2011

SMUTTHULL

Det er flott at vi har masse lover og regler som skal følges i Norge, men ofte kan de tolkes på forskjellig vis. Man må bare klatre ut av boksen og tenke litt annerledes. Grunnen til at jeg ikke får med meg en assistent til USA, kommunen mente jo jeg helt klart kunne reise uansett (how, I ask?), er sosialtjenesteloven som sier at man ikke får med seg sine rettigheter til utlandet. Men etter mye hjelp fra utrolig flinke folk viser det seg at det helt klart finnes et smutthull. Et smutthull kommunen i alle fall har unnlatt å nevne. Snedig... Jeg håper det vil gå min vei nå når saken er i fylkesmannens hender, men forventer det ikke. Synd at alt sånt skal være så firkantet når det gjelder et menneskes liv. Etter å ha oppdaget dette smutthullet ser jeg at det her er snakk om viljen til å hjelpe, ikke å følge lover. Smutthullet finner du HER. Kanskje flere kan ha nytte av det? Og uansett så har jeg jo en leilighet i USA jeg har tenkt å bruke så ofte jeg kan, ingen skal nekte meg det!

Jeg ønsker bare livet mitt tilbake og treningen kan delvis gi meg det. Er det virkelig for mye å be om?


Anyways, til så lenge får jeg drømme om mitt paradis og tilbringe tid med mine to solstråler<3

 



          Sofie
             &
          Iselin

(Og solstråle nr. 3, Lexus).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar