søndag 18. september 2011

6 ÅR

Jeg vet ikke om det er et tegn på at jeg er et dårlig menneske eller om det er et tegn på at jeg kanskje har klart å latt livet gå litt videre, når jeg egentlig glemte hvilken dato det var i dag. Det er akkurat 6 år siden ulykken, siden Robert døde, siden livet mitt ble snudd opp ned. At jeg glemte datoen sier kanskje mest om at livet er greit, at jeg har ting og gjøre, og at jeg ikke tenker for mye. Robert kommer jeg aldri til å glemme, han vil alltid være i hjertet mitt uansett dato. 18. september har hvert år siden uykken vært en tung dag, men nå som jeg har kommet meg hit til USA hvor jeg får trene og leve et enklere liv, noe som har vært en drøm lenge, gjør det på en måte alt bedre. Jeg tror ingen skjønner akkurat hvor mye det betyr. Dette året handler i utgangspunktet om treningen og om å bli bedre, men bak det ligger det så mye mer. Det handler om å prøve å la livet gå videre etter å ha mistet så utrolig mye. Hjemme i Norge hadde jeg kjørt meg fast i et trasig, ensformet liv hvor tiden sto stille. Jeg følte jeg satt utenfor og kikket på at venners liv gikk videre mens mitt eget på en måte hadde stoppet opp. Og folk må tro og si det de vil om at jeg er vanskelig, håpløs eller dum som verken har tatt opp skole igjen eller fått meg en jobb for å få livet til å gå videre, men det går faktisk en grense for hvor mye et mennske kan tåle. Jeg mistet kjæresten min, jobben min, utdanningen min, alle hobbyene mine, ja, alt jeg likte ved livet mitt. Jeg er heldig som har en fantastisk familie og fantastiske venner, men de har også sine liv. Hvis du skjønner. Det er absolutt ikke noe man kan tenke seg til. I de siste årene er det trening som har stått i fokus og når jeg ikke har fått gjort den ene tingen som jeg liker og som gjør livet mitt lettere mens jeg har vært hjemme i Norge, har det bare gjort ting verre. Nei, dette året vil gjøre godt på mange måter og jeg håper jeg får en "frisk start" når jeg kommer hjem igjen.

Og Robert vil alltid, alltid, være med meg uansett hvor i verden jeg befinner meg.



































Ta vare på deg og dine, og bruk bilbelte. Please, learn from my mistakes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar