torsdag 15. september 2011

MONKEY BUSINESS

Skjelett, muskler, sener, ja, hele kroppen er konstruert for å beveges. For å være utstrekt. For å stå og gå. Kroppen setter liten pris på å sitte for mye. Muskler og sener på baksiden av føttene blir korte, og hoftebøyerne på fremsiden blir korte. Og sannelig blir disse karene sinna hvis de en dag må strekkes helt ut. Noe de må når man står. Og det er bare føttene, resten av kroppen setter heller ikke pris på å sitte for mye i ro. Føler alltid at ryggraden blir klemt sammen og gjør meg kortere (oh no!). Men nå har jeg kommet godt i gang med treningen og kan endelig gjøre en ekstrem øvelse, i forhold til sittestillingen, som strekker hele kroppen. Det beste jeg vet er å strekke skuldrene, da er det perfekt å leke monkey. Ville gjerne henge og dingle med føttene, men stolte ikke helt på at hanskene som fester hendene ville holde kroppsvekten. Men jeg ble allikevel skikkelig utstrekt og ganske sikkert 5 cm lengre (det er lov å håpe).

Det ser ganske monkey ut. Oh-ah-oh.





































Nå som Margarita er tilbake er det tid for å prøve nye ting igjen. Den dama er oppfinnsom. Jeg elsker å gå på gulvet, men det er ganske slitsomt både for meg og trenerne ettersom jeg trenger en del hjelp med føttene. Ennå. Derfor festet vi gåstolen til tredemølla, noe som har mange fordeler: gåstolen er stabil og jeg kan konsentrere meg mer om føttene, det er mye enklere for trenerne som slipper å krabbe langs gulvet, det er enklere å kontrollere farten, jeg kan gå mye lengre, og trenerne kan plassere føttene bedre. Vinn-vinn-situasjon både for trenerne, meg og kroppen. Vet aldri hvordan kroppen reagerer på nye ting, men dette gikk fantastisk bra og jeg håper å bruke minst en time på dette hver treningsdag.

Anbefaler alle å leke monkey innimellom - var det ikke slik vi ble skapt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar