torsdag 1. desember 2011

JULETRETENNING I O-SIDE

I dag har vi vært på sunset market som finner sted i Oceanside hver torsdag gjennom hele året, og på juletretenning i samme slengen. Det var masse folk, julesanger på full guffe, tenning av juletre, og god julestemning. Uansett hvor mye jeg elsker bar bakke og varmere temperaturer enn de norske, er det fryktelig rart å tenne et juletre uten så mye som litt rim på bakken. Eller uten å puste frostrøyk. Det er noe magisk med snøen i desember og juletiden, men den kunne godt vært der bare den ene måneden. For min del. In a perfect world that is.

Vi har spist Hawaii-middag kjøpt på markedet (i de fleste buene selges mat) og samtidig hørt på et fantastisk (ha-ha, like morsomt/harry hver gang) garasjeband.

Denne mannen laget en deilig dessert bestående av jordbær dyppet i mørk sjokolade og deretter rullet i nøtter til oss. En såkalt choc-kabob. Mmm, frisk og herlig.

USAs helter, brannmennene, er selvfølgelig med i julefeiringen.

Her står treet ferdig tent på Oceanplace. Ved siden av en palme. Rart, hva?
Siden dette sikkert er den eneste gangen jeg skal feire jul i leiligheten i USA, vil jeg ikke kjøpe masse unødvendig julepynt (bortsett fra et plastikk-tre, noen kuler og litt lys, hva er vel en jul uten et tre?), derfor gjør jeg det enkelt og pynter ting jeg allerede har. Ble ikke hjorten fin da? Christmas make over.
Vi har også, på 1. desember, skrudd sammen IKEA-møbler på patio'n i solskinnet. Måtte dokumentere hvor flink Britney er hver gang jeg har nye prosjekt på gang.

Ellers skulle jeg selvfølgelig ønsket at jeg hadde mye mer å skrive om treningen, at jeg klarer nye ting hver dag, at jeg klarer alt bedre for hver dag som går, osv. Men det går veldig i perioder. Kroppen bestemmer selv og kan gjøre det superbra en dag, og ikke så bra dagen etter. En bra uke, en dårligere uke. Og sånn er det. Men målet er en stabil kropp som hører på meg (hjernen) hver dag uansett. Jeg har også en rutine der jeg gjør omtrent det samme hver dag, begrenset hvor mange ganger jeg kan skrive om det uten at det blir very, very boring stuff.

Jeg står...

Jeg går...

Og har det gøy.

THIS IS WHAT I DO.



1 kommentar: