torsdag 12. april 2012

TRENINGEN NÅ

For en tid tilbake tilbragte jeg store deler av treningstimene mine liggende på bord (ikke sofabord, nei, store treningsbord de har på PW) eller i treningsapparater hvor man gjør diverse øvelser sittende. Bordøvelsene er grunnleggende for å varme opp kroppen, for meg betydde det å løse opp musklene siden de står i spenn døgnet rundt og gjør kropp og ledd stive, og styrke muskler på en enkel måte. Kroppen min er blitt sterk nok og har forstått (sånn cirka) at den ikke skal stivne så fryktelig frem til neste treningsøkt. Men jeg kan egentlig takke musklene mine litt for at de står i spenn, det gjør at jeg kan stå og gå såpass bra, og forflytte meg stående inn og ut av bilen. Allikevel ville en happy medium kropp, som de sier her, vært fint.
I alle fall, overkroppen og rumpa har nå blitt så sterke at de aller fleste øvelsene gjør jeg stående. Det vil si at jeg står og går nesten 12 timer i uka! Det eneste jeg må på bordet for å gjøre, er uttøying. I den siste tiden har jeg trent mer og mer på fri-ståing, som for meg betyr at den eneste støtten jeg har er ved knærne. Resten må jeg gjøre selv, og det krever utrolig mye styrke og stabilitet i mage og rygg. Og rumpe. I love it!

Litt lenge siden jeg har skrevet om trening, så her kommer et bildedryss.

Stående push-ups.

Sit-to-stands med en person.

Har blitt så mye sterkere i kjernemuskulaturen, står som en påle. Som skrevet tidligere; før ville jeg falt fremver, bakover eller til sidene.

Herlig gjeng: Rodney, Kyle, meg, Mica, og et par føtter i lufta.

Trener armer mens jeg står. Kroppen min går litt bananas hver gang jeg strekker armene over hodet, det er noe jeg ikke klarer på egen hånd, derfor blir det sjelden gjort bortsett fra på trening. Kroppen min har forskjellige knapper, men jeg begynner å kjenne dem. En er f.eks. at hver gang jeg strekker armene over hodet, strekker det ut ryggen som igjen får føttene mine til å ville bøye seg. Hardt. Sannelig godt at Rodney er en sterk kar. Vet ikke hvorfor, vet ikke sammenhengen, det er bare sånn! Men dette må den venne seg til, ingen kjære mor her. 


Trenerne bruker veldig ofte litt harde isopor-ruller for å løse opp stiv muskulatur. Tenkte vi skulle prøve det på meg da omtrent alle kroppens muskler er stive. Det gjør godt!

Her ruller vi løs både legger, rumpe og rygg på en gang.



Og litt mer på rumpe, lår og legger. Prøv det!

Trener hoftebøyeren. Den må gjøres sterkere slik at føttene skal bli lettere å løfte når jeg går.

Mer styrketrening på overkroppen. Økt styrke gir økt stabilitet.

Noen ganger har de meg i bånd..

Mica, jeg og Nelly gjør nye, morsomme ting.



Styrker armene, prøver i hvertfall. Må være min svakeste kroppsdel, spesielt triceps.



Følelsen av at jeg faktisk blir sterkere og kan ta ting et lite steg videre er vidunderlig. Jeg liker ikke å sitte. Likte det ikke før, liker det ikke nå heller. Å stå er gull verdt. Ikke ta det for gitt.


JEG BLIR SÅ GLAD AV Å TRENE!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar