lørdag 2. oktober 2010

En liten ting jeg har glemt..!

Har faktisk ikke skrevet noe om fjorårets California-reise! Jeg er ganske sikker på at det er den beste turen av alle 6 (!!!) turene jeg har vært på. Elsker California, elsker livet der borte, og jeg elsker "crewet" som var med. "Crewet" bestod av Anita søster og Berit venninne i de 4 første ukene, deretter kom Brit, min og Anitas kjære mamma, etter:-) Jeg føler virkelig at det er der borte jeg kan leve livet mitt. Klimaet, menneskenes åpenhet, den universelle utformingen, TRENINGEN, alt!! Det eneste som mangler er vennene, men når jeg flytter VET jeg at de kommer på besøk;-) Oceanside er paradis på jord, ligger midt i mellom San Diego og L.A, og et steinkast unna Las Vegas. Anbefaler alle og en hver å besøke den perlen.


CALIFORNIA 09
Som sagt så var vi i Oceanside i 6 herlige uker. Der har vi alltid bodd i et leilighetskompleks som ligger PÅ stranden og heter North Coast Village. Leilighetene roper amerikansk stil - speil på alle vegger, maritimt og usmakelig (vi nordmenn er vel "litt" for materialistiske). Men til gjengjeld ligger komplekset fantastisk til!

Utsikten fra North Coast Village.
Her står vi på Oceanside's pir og ser på stranden som ingen ende tar.


De 6 ukene vi var der rakk vi å være med på utrolig mye. Vi var blant annet på en av Britney Spears' Circus-konserter. Kunne vært foruten, hun sang vel EN sang live og vaklet seg bare frem på sine høye hæler. Men vi kan jo skryte av at vi har sett dama. De som varmet opp, Jordin Sparks og Kristinie Debarge var konsertens høydepunkt.  Et fantastisk opplevelse var en intimkonsert med SHINEDOWN på House of Bues i San Diego. Hørt om dem? Vi har i alle fall falt for dem! Dette er en av favorittsangene Call Me:


Før konserten - jentene med sine "Mudslide's" (prøv å lag den du, en fantastisk drink/dessert), og jeg med min gigantiske frozen something something.


Da vi bestemte oss for å tegne på kroppen vår kunne vi ikke unngå å spørre om noen på Kat Von D's High Voltage Tattoo i L.A. ville gjøre det, siden det er "like oppi gata". Da vi dro dit for å bestille time var vi så heldige at vi havnet midt oppi innspillingen av en episode av L.A. Ink som sendes på Discovery! Det var helt rart - på en side av sjappa spilte de inn en scene med Cory og en kunde, mens på den andre siden satt folk i stillhet og ble tatovert, og i tillegg satt mange og ventet. Alt dette i et og samme rom. Snakk om press på jobben! Men vi fikk sett Kat, Cory og alle de andre som jobber der. Jeg og Berit ble tatovert av en fantastisk kunstner ved navn Nate:-)

L.A. Ink som ser ut som en helt vanlig tattoosjappe, men husk at det er Kat Von D som befinner seg innenfor den døra!:-)
Min frivillige tortur! Berit må ligge over føttene mine siden kroppen min blir GAL av smerten på armen. Alt henger tydeligvis sammen i kroppen..?

En blid og fornøyd Berit som får "Live your life" tatovert på leggen.


Elsker denne av hele mitt hjerte. Den står for noe jeg tror på og mener, i tillegg til at den minner om en fantastisk tur og opplevelse<3 (på dette bildet har den ikke helt grodd).


En helg dro vi en "svipptur" til Las Vegas. Det er jo "straka vegen" gjennom ørkenen i en 4-5 timer. Perfekt! Når vi dro hit hadde også Brit kommet. Hun måtte jo få bli me dit (etter et stort ønske å være med på det australske strippeshowet "Thunder from Downunder" - strippeglade menn vel og merke). Hehe. Har vært i Las Vegas.. 4 ganger tror jeg! Ligger på Excalibur hver gang. Det er det billigste og det mest harry hotellet på "The Strip", men det ligger perfekt til. Man skal jo bare sove der anyway. Også må jeg ikke glemme å fortelle om den spis-alt-du-vil-hele-dagen-buffeen man får for kun $25!

Ser dere! Straka vegen:-)
Vannfontenen foran Bellagio (hvis dere har lest dette tidligere sto det Caesars Palace - feeeil, my bad) er et must hver gang. Det er et nydelig hotell og fontenen blir man helt rørt av! Vannet "danser" til mange sanger, men når de spilte "Time to say goodbye" av Andrea Bocelli var det mange blanke øyne rundt omkring.

 Berit og Anita foran den idylliske dammen.    
Kjærlighet i Vegas;-)

Og hva gjør man ellers i Las Vegas bortsett fra strippeshow og sightseeing? Drikker frozen margaritas fra store bøtter selvfølgelig:-) 
               
Og til slutt - den magiske treningen!! Siden dette var mitt sjette besøk på Project Walk, ble det ikke tatt all verden til bilder. Men synes disse to bildene av meg og min trener Margarita roper GLEDE. Alle blir vel glade og fornøyde av å trene?




På Project Walk gjorde jeg det samme som jeg alltid gjør - kjemper meg tilbake til livet. Prøver i alle fall:-) 
Deltok også på den årlige "fundraiser-dagen", Steps to Recovery, der det er masse folk, media, sponsorer, mat selvfølgelig (det er jo USA) og ryggmargskadde mennesker som får sjansen til å vise hva de har oppnådd med treningen. Det var en flott dag og jeg fikk et glimt av meg selv på amerikanske nyheter etterpå. Kult!:-)


ELSKER CALIFORNIA<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar