onsdag 6. oktober 2010

Wohooooooooo - CALIF, here I come!!!

Da er ALT i boks! Nå pakker jeg solbriller, kortbukse og treningstøy og rømmer landet. Treningsplan - check!, flybilletter - check!, leilighet - check!, bil - check! Neste uke legger jeg ut på min syvende tur til paradis på jord - Oceanside i San Diego i California i USA i verden!!:D Mitt reisefølge består av Brit, min fantastiske mamma som også elsker Calif, og min beste venninne Ingvild, også kjent som Inga Toppen. Vi forlater høststormen allerede førstkommende tirsdag. Dette blir FLOTT dere!

Treningsplanen på PW er tøff siden jeg skal være der i "bare" 4 uker. Tiden flyr jo i godt lag! Jeg skal  trene 3 timer om dagen, 5 dager i uka. Altså 15 timer i uka! Puh. Men det skal bli deilig å få brukt kroppen ordentlig igjen. Hater å sitte stille å se på at musklene forsvinner. Blir jo rene toppidrettsutøveren nå. Er forberedt på å ofre blod, svette og tårer så det holder!

Er så heldig at jeg i år også får med meg den årlige "fundraiser-dagen", Steps to Recovery, den 16. oktober. Gleder meg masse til å se fremgangen, gleden, håpet, stoltheten og det sterke ønsket om å gå folk har. De er alle fighters som nekter å gi opp.

Dette er Ingvild's første besøk i paradis og da må vel jeg som er "lommekjent" være guide. Noen plasser jeg har tenkt å vise henne utenom Project Walk er Sea World og Zoo i San Diego, Fashion Valley (et FABOLOUS kjøpesenter), Las Vegas, den gigantiske byen L.A., kanskje Venice Beach, og mye mye mer! Dette er plasser jeg anbefaler dere alle å besøke.

Jeg må også si at jeg ser mye fram til (bortsett fra treningen) maten! Den herlige amerikanske smakfulle feite maten! Når man kommer dit og ser hvilke matvaner amerikanerne har, blir man skremt. Fast food er å få kjøpt på hvert et hjørne. Store plakater i gatene og tusenvis av reklamer på TV med fristende retter. Man blir fristet og man forstår hvorfor de har et enormt problem med fedme. Jeg kunne ALDRI overlevd med den amerikanske livsstilen. Vi pakker med oss 1-2-3-brød som vi stapper fulle med 4-korn og andre kornsorter for å lette den dårlige samvittigheten vi får når vi spiser ute 7 dager i uken. Nei, takke meg til det norske kostholdet og den hjemmelagde maten vi spiser til vanlig. Dog er det meget godt med feit mat noen ganger.. Favorittrestauranter og fast food i USA: Chili's, Applebees, Panda Express (delicious!), Taco Bell, Quiznos og Cold Stone. Oops, jeg glemte nesten Chipotle, den sunne fast food'en og absolutte favoritt! Dig in.

Dette blir så fantastisk, utrolig, over the top BRAAA! Skal blogge litt om jeg får det til:-)

Tilbakeblikk:
Favorittmaten fra Panda Express som er kinamat i fast food-versjon. Selv om det er hurtigmat er det den beste kinamaten som finnes her på jord!
En alldeles lærerik reklame som sneglet seg forbi.
Marked med underholdning og masse mat på havna.
Shopping på Target:-)

God tur og lykke til, Tonje!:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar