lørdag 12. november 2011

REKORDSETTING

Beklager lite skriverier, men har vært opptatt med å slå egne rekorder. Synes ting går superfort fremover. Jeg gikk 10 minutter på tredemølla, riktig nok ikke helt på egen hånd (ennå), men jeg er der snart! Håper jeg. Trenerne gjør veldig lite i forhold til før, det går mest på å plassere føttene slik at de ikke krysser. Men bare det at jeg på egen hånd klarer å strekke ut føttene mellom hvert skritt i 10 minutter uten at de svikter en eneste gang, er fantastisk fremgang! Snakk om bjørnesterk.
Synes jeg ser et fornøyd ansikt i speilet der.

Har også klart å reise meg flere ganger på egen hånd fra en litt lavere sittestilling. Det er snakk om noen centimeter levere enn forrige gang, men det er utrolig hvor mye mer det krever av musklene, spesielt rumpa! Og når jeg har klart det noen ganger, klarer jeg det flere ganger, og jo flere ganger jeg gjør det, jo enklere blir det. Det skal bli en naturlig bevegelse for kroppen å gjøre. Tenk dere når jeg sitter i rullestolen og får et plutselig ønske om å reise meg, så kan jeg bare gripe tak i noe og reise meg! Befriende.
Rimelig konsentrert.

Det neste blir selvfølgelig å gjøre dette uten at noen blokkerer knærne. Så fort som ting går her, skal jeg vel begynne å trene på det snart.

ALT ER ET SPØRSMÅL OM TID.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar