mandag 29. august 2011

HAWAII-PARTY - HULA OG ALOHA!

På lørdag var vi på Hawaii-party og heldigvis var det ingen kleskode som sa vi måtte kle oss i bastskjørt og kokosnøttbikini. Partyet ble holdt på flotte Marriott Hotell i Del Mar, en halvtimes kjøretur fra oss, og var en fundraiser for organisasjonen Heart of the Sea. Med både Hawaiisk (tror jeg det heter?) dans, live musikk, mat og drikke, DJ og filmvisning, var det en kjempehyggelig Hawaiisk helaften. Kulturen deres håper jeg å få oppleve mer av i løpet av det året jeg er her i California, det ligger jo like der ute i stillehavet.

Heart of the Sea er en organisasjon som samler inn penger til kreftforskning. Den ble startet av datteren til Rell Sunn, en Hawaiisk, kvinnelig surferlegende. Vi fikk se en rørende film om Rell Sunn og hennes kamp mot kreft. Rell vokste omtrent opp på et surfebrett på Hawaii og ble i tidlig alder en vinner av alle konkurranser. Men hun fikk også brystkreft i tidlig alder, og senere lungekreft og svulst på hjernen. Rell reiste flere ganger til USA for knallhard behandling og deretter rett hjem til Hawaii for å surfe. Når andre trodde hun måtte hvile, tok Rell i stedet med seg surfebrettet ned til havet. Det var der hun hørte hjemme. Hun døde som 47-åring i 98, men først etter å ha levd med kreft i 14 (!) år. Rell var overbevist om at det var havet, surfingen og hennes besluttsomhet som holdt henne i live så lenge. Jeg tror ikke på mirakler, men jeg tror det ligger noe i tankens kraft. Til en viss grad.

Marriotts bassengområde.


Hula hula.


Cecilie, Nelly og Michelle (PW-trenere), og meg. Et veldig hyggelig lag.
Sommerfine Marianne.

Elsker at man kan være utendørs uansett hvor, når eller hva!

Live musikk fra lokale helter i Pau Hana. Laid back sommermusikk. Herlig!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar