fredag 19. august 2011

JEG VIRKER!

Endelig begynner kroppen min å venne seg på alle bevegelsene igjen. Den er litt mindre sinna og litt mer glad for å få trene. Nå føles treningen som den alltid har gjort før - AMAZING, for kropp OG sjel OG hjerne.

Her leker jeg ball og ruller frem og tilbake. Utrolig godt for stive rygger som sitter for mye.
"Upper body spine twist". En ryggøvelse som beveger ryggraden slik den er laget for å beveges. Ryggraden skal kunne vris fra side til side, en bevegelse som er umulig å få til i rullestolen. Også en øvelse for rygger som sitter mye rett opp ned. Kontormennesker bør gjøre denne øvelsen all day long.
Står med bare en trener. Det betyr at jeg kan stole litt mer på kroppen igjen. Elsker å stå, can you blame me? Spesielt på gulvet, det føles mer ekte.

Tricepsøvelser. Skaden min er såpass høy at kontakten med triceps er borte. Den muskelen er veldig viktig  siden det er den som strekker ut armene og gjør at man kan f.eks. forflytte seg selv.


























På superhyggelig grillmiddag til Cecilie og Marianne.
Marianne som snart skal begynne å ta sin sertifisering som Project Walk-trener. Er sikker på at verdens beste maiskolber finnes her i California!
Rundt bålet ved bassenget der de bor. Herlig!

Her er de i full gang med det nye PW-senteret! Grand opening blir på årets Steps to Recovery, som er en fundraiser som hvert år holdes på PW. Gleder meg stort på det nye senteret. Anbefaler selvfølgelig alle med en ryggmargsskade som ønsker å trene mer og lære mer om trening, å ta turen til Project Walk.

KEEP ON FIGHTING.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar