onsdag 5. oktober 2011

YES AND NO

OH YES! Mitt spesialbygde sofabord banket på døra i dag. Ga oppdrag bygg-et-sofabord til min handyman Danny og han har gjort en utmerket jobb. I utgangspunktet hadde jeg sett meg ut et bord i IKEAs tidsbegrensede PS-kolleksjon, men det var utsolgt for lengst. Ville passet perfekt til min moderne-industrielle (kan den vel kalles?) stil.
Kunne også veldig gjerne tenkt meg det nye it-bordet som bare består av en palle med hjul, men siden jeg synes det er altfor lavt ville jeg nok trengt tre paller. Ville blitt litt av en tungvekter. Anyways, måtte ta frem den kreative evnen. Kjøpte to kontorbordføtter på IKEA, ga de til Danny og viste bildet av PS-bordet. Det er litt høyere enn et vanlig stuebord, noe som passer meg utmerket, det er åpent og luftig under, noe som gjør at det ikke stjeler for mye gulvplass, og det er av naturlig tre som står til spisebordet og andre små ting rundt omkring i leiligheten. Stuen er nå komplett.















OH NO! Akkurat nå er vi vitne til en to-dagers tropisk storm her på vestkysten. Det er grått, 20 grader, regn og noe vind. Så altså, det de kaller en tropisk storm, kaller jeg en helt typisk norsk sommerdag. Det føles litt som hjemme, men jeg må ærlig innrømme - hjemlengselen kommer ikke akkurat å tar meg da de på værmeldingen meldte knallsol fra og med fredag og langt ut i neste uke.
Derfor blir det kveldskos i min perfekte stue, med en perfekt hvit sangria og den perfekte sjokoladen, Choxie, jeg en vakker dag oppdaget, mens X-factor ruller og går på tv-skjermen.

1 kommentar:

  1. Hehehe, Storm... De dær sjer jo ut som en trønders finværsdag midt i juli d. hehe.

    Klæm fra Melhus.

    SvarSlett