søndag 26. juni 2011

OCEANSIDE SIGHTSEEING

Det gamle gulvet er i ferd med å gå i dumpsteren.
Når vi nå venter på nytt gulv og bor på motell, bruker vi gjerne tid på å se på alt folket og oppleve nye ting. Det slo meg i dag at selv om jeg har travet disse gatene sju ganger tidligere, har vi vært veldig dårlige på å prøve nye ting. Vi har vært så glad i de vante restaurantene og butikkene at vi har ikke hatt behov for annet, i tillegg er Oceanside i vekst og nye kommer stadig til. I dag prøvde vi et helt nytt gresk-amerikansk frokost/lunsjsted, og det var fantastisk! En omelett med greske aner som spinat, feta og tomat, i tillegg til amerikanske hash browns (revne poteter stekt i panna, deilig!) ble min lunsj. Husker ikke navnet på plassen, tok heller ikke bilde av maten, men vi skal helt klart tilbake. Og så gikk vi innom Red cup yogurt. Har passert den butikken utallige ganger og det kan jeg angre på! Der er det selvforsyning av frozen yoghurt i mangemange smaker, og så toppes den med alskens friske frukter eller godterier etter ønske, og betales etter vekt. M-m-m, det var så friskt og godt under solen! Blir i alle fall flere besøk dit.

Vi ruslet rundt på stranden, drev peoplewatching, og bare nytet Oceanside på sommers tid. Det er så masse folk, så mye liv! Noe helt annet enn høst/vår. Bilder som disse kommer dere nok til å se flere av.

Jeg er på utkikk etter ny frisør og det er krise siden jeg er så glad i den jeg har hjemme i Norge! Først og fremst var det sidene mine som trengte barbering, noe de fleste kan klare. Da har jeg i alle fall havnet i rett by! I Oceanside ligger Camp Pendleton som er vestkystens største marinekorpsbase. Det betyr utallige militærgutter og like mange barberte militærhoder. Det er en barber shop på hvert hjørne. Her sitter jeg på rekke og rad med seks militærgutter som får sveisen stusset på. Det var noe litt spesielt. 10 dollar og tre minutter senere var sveisen som ny.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar