torsdag 30. juni 2011

SAN DIEGO COUNTY FAIR

På tirsdag kjørte vi kystveien, Highway 1 (et must om man er i California), nedover til San Diego County Fair som hvert år holdes i Del Mar, ca. midt i mellom Oceanside og San Diego. San Diego County Fair er marked, matfestival og tivoli i et. Absolutt alt er større i USA og dette var ikke noe unntak. Det var enorme haller med salg av hjemmelagde ting og utstillinger. Ute var et stort tivoli og rundt omkring var det masse scener med underholdning. Før vi dro dit hadde vi egentlig ikke undersøkt så mye om hva San Diego County Fair var, men som på alle andre tilstelninger i USA skjønte vi at det måtte være noe mat å få i der. Vi gikk inn gjennom tivoliet og spekulerte litt i om County Fair bare var et tivoli. Men mens vi vandret videre i søken etter en lunsj, kom vi over marked på marked. Det var liksom inndelt i kategorier. Deretter kom vi inn i det som måtte være matgaten der det sto vogn på vogn på vogn med alskens mat. Vi gikk nedover matgaten, rundet hjørnet og der var en ny matgate. Og neste gang vi rundet hjørnet, akkurat det samme. Vi ble i  matgatene hele dagen og spiste og kikket på folket. Helt utrolig hvilket fokus det er på mat! Og det meste fritert. De kan finne på å fritere alt! Igjen, med så mange fristelser er det ikke rart USA er et overvektig land.
Fritert pølse på pinne...
Fritert kylling og pommes frites...
Cinnamon rolls er noe av det beste USA har å by på!
Dette er en cinnamon roll (vi delte en halv en!) med cream cheese frosting og pekannøtter på toppen. Denne smelter på tungen. Ikke rart når den består av kun smør. Nesten.


























Og jeg som kunne tenkt meg å tatt alle karusellene (som ikke går rundt)!
Etter ulykken har jeg klart å lure meg på en.. Berg- og dalbanen som går rundt New York New York-hotellet i Las Vegas. Hun som lot meg være med tror jeg angret litt når hun så hvor dårlig jeg faktisk klarte å holde meg fast. Dumdristig av meg, men hva skal jeg si? Jeg hadde så lyst! Trodde jo aldri jeg fikk bli med på den. Selv om det var utrolig gøy, lærte jeg en ting: Ikke ta berg- og dalbane når du ikke klarer å holde deg ordentlig fast, spesielt når den har looper. Litt av et kick.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar