lørdag 14. januar 2012

KALORIBOMBE!!!

Etter atter en uke med hardkjør på Project Walk, fant vi ut at vi fortjente å fylle opp magen med noe godt. Og det er uproblematisk i dette land. Vi fikk anbefalt Island Fine Burgers og dro dit for å spise ekte, amerikansk hamburger med en smak av Hawaii. Man skulle tro at sjokket over størrelsen på porsjonene de serverer her begynte å gå over nå, men vi blir fortsatt like sjokkerte. Jeg synes alltid det er litt morsomt (og skremmende!) å lese kaloriinnholdet i hver enkelte rett.

Cheddar cheese fries. Denne forretten inneholder "bare" 3000 kalorier...

Jeg spiste burger med masse godsaker på, og løkringer. Med til sammen 1800 kalorier..

Ferdigspist og stappmett. Selv om halvparten ligger igjen på bordet!

Dette er ikke noe jeg ofte tillater meg, men en gang i blant er en skikkelig saftig burger det beste som finnes. Jeg spiser som regel det jeg ønsker å spise, men mitt "mat-motto" er ALT MED MÅTE. Og når jeg leser kaloriinnholdet på steder som dette, er det kanskje bra! Dette går jo helt fint en gang i blant, men hvis man er svake for fristelser, er det skummelt. Spesielt i USA, hvor fristelser som dette finnes rundt hvert et hjørne. Hvis jeg hadde spist halve forretten, hele burgeren og løkringene, hadde jeg kommet opp i hele 3300 kalorier på ett måltid. Pluss brus. Det er rått! Og det hjelper heller ikke at servitøren kommer løpende med en ny bøtte brus så snart den første er halvtom. Her i USA er det alltid gratis påfyll på brus. Britney hadde chips til burgeren, og de var også endless, altså ubegrenset påfyll. Dette er fråtsing i mat...

Vet dere hva den amerikanske servitøren vår sa da vi syntes det var enorme porsjoner? "Det er kanskje ikke så rart at så mange amerikanere er overvektige". Nei, det er kanskje ikke så rart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar