søndag 22. januar 2012

UNIVERSAL STUDIOS & NIGHTWISH

Lørdagen i Universal Studios var fantastisk. Himmelen var nesten helt blå og sola skinte. Selv om jeg har vært i L.A. mange ganger før, har jeg aldri vært i denne parken. Den var like flott som alle andre parker rundt omkring her! Her var det masse morsomt å gjøre, noe for enhver alder. Siden vi skulle på konsert rakk vi ikke å være med på alle attraksjonene, men vi gikk gjennom 'House of horror' og ble skremt vettet av. Det var stappmørkt, mumier, Frankensteiner og øksemenn kom hoppende frem fra hver en krok. Vi så Shrek i 4D der setene ristet og sprutet vann og luft på gjestene. For min del ble det bare 3D, men det var kult det og! Anbefaler alle som besøker L.A. en tur hit.
 
Hvem sa storm og regn..? Det var ikke så mye som frisk bris og yr en gang.
Universal Citywalk, en liten handlegate utenfor Universal Studios.

Jeg fikk et kyss av Dora. Ser ut som hun prøver å spise meg.

Jeg møtte gjengen fra Shrek.

Donkey var kul. Han sa han likte hårsveisen min, og så ville han gi meg nummeret sitt.

Alt er så fint og gjennomført i alle parkene her.

Politibil med en slags enorm megafon på toppen.

I Krustyland, Simpson-familiens tilholdssted.

Homer var også begeistret for sveisen!

Marge også.

Vi var i England en svipptur.

På kvelden gikk vi til amfiteateret, som befinner seg inne i Universal S., for å høre Nightwish spille. Det var den største konserten de noensinne har hatt i USA. Det skal litt til for et finsk band å fylle enorme saler i USA, men det var ganske folksomt altså. Konserten var fantastisk, Nightwish innfridde alle forventninger. Jeg har aldri vært blodfan, men dette var bra! Følte jeg var i et fantasy videospill, i filmen Braveheart (de bruker elektrisk sekkepipe), på teater, og på rockekonsert på en og samme tid. De lager god musikk. Jeg vet det er mange som gleder seg til de besøker Trondheim i sommer. Ta turen, det er verdt det!

Fine plasser i Gibson Amphitheatre.

Nightwish!


Citywalk by night.

Check! - da kan jeg krysse av Universal Studios på to-do-lista mens i USA. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar