søndag 14. november 2010

Høyt henger de og blide er de!

Når Margarita sier "I'll hang you today" høres det kanskje forferdelig ut, men jeg lyser opp fordi da vet jeg min nye favorittøvelse venter:) Når jeg sitter såpass mye som jeg gjør, føles det som jeg henger så fælt på ryggraden slik at den blir presset sammen på en måte. Vet ikke om det er fysisk mulig eller om det bare føles slik. I alle fall, min nye favorittøvelse gjør at jeg blir strekt skikkelig ut og kanskje har den gjort meg 10 cm lengre. Ønsketenkning.

Se så blid:) Kan ikke huske at mine egne føtter veide 2 tonn sist jeg løftet dem slik. Sånn går det når kroppen gjør det motsatte av hva jeg vil - jeg sier "BØY", den sier "for all del, STREKK UT, STREKK UUT"!! Men jeg vinner litt, de er bøyd. POWER!! 

1 fot...

2 fot...
Og så gikk det lettere. Man må bare henge litt:)

"Look at my guns" sier vi og pumper overkropp og ler. Guns som i biceps altså;)
Dette var da min siste treningsdag for denne gang, buhuhuuuuu:'( Alltid like trist å forlate PW, men jeg har oppnådd mye på bare 5 uker. Det er muligens ikke ting som er så lett å se/dokumentere, men hadde dere tatt en tur innom kroppen min og kjent før vs. etter, ville dere skjønt hva jeg mener. It's the place to be, så lett er det. Nå er det back to reality (hjemme) for å finne ut hvordan jeg kan henge, drive gait training og unngå at kroppen stivner i x antall minusgrader. BRR!

Forresten: Gait training betyr å få kroppen i gåmodus, altså lære kroppen gåbevegelsene. Gait training begynner å bli stort i USA fordi det er det nye håpet for ryggmargskadde mennesker (og helt sikkert andre). Det er jo akkurat det vi driver med på tredemøllen på PW. Har hørt om noe som heter Innowalk før, og jeg kom over denne i dag:
Så flott! Endelig et hjelpemiddel for de som vil lære å GÅ!:) Spekulerer på dette med 3 uker, men who knows, alle kropper er forskjellige. Sjeleglad på denne lille jentas vegne i alle fall! Gleder meg til jeg skal gå tur med min kjære Lexus:)

Bye bye Project Walk. For denne gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar