tirsdag 9. november 2010

I tropevarmen!


I forrige uke var det veldig, veldig varmt her i Southern California, rundt 35 grader (!), og da fant vi ut at det var tid for sightseeing siden blå himmel harmonerer bedre med sightseeing enn det grå himmel gjør. Vi var blant annet i downtown San Diego noe som var en HOT opplevelse. Me like:) Vi dro først til Seaport Village, en kjempefin plass helt på kysten av San Diego. Sitter man der med en liten lunsj har man utsikt over hele Coronado Island og San Diegos havn. Noen små, søte yachter der. Etterpå kan man bare spasere fra Seaport Village til downtown. Det er en skikkelig turistplass med masse suvernirer og den slags, men det er så vakkert der at det er et must om man er i SD. Her ser dere den store, lange, høye broen som går fra SD til Coronado. Den er det virkelig en opplevelse å kjøre over siden gjerdet er under en meter høyt og broen er 70 meter på sitt høyeste. Sikkert derfor den ligger på topp 3 over å ha flest selvmordskandidater i USA... Men don't worry, er man så nær ved å avslutte livet er det et skilt med nummer til suicide hotline i hver ende av broen!


Coronado Island. Jeg tror det bor masse rikinger der.
Dette fant vi ut kunne være livets tre. Idyll!
Mens vi sto å nytet utsikten fra Seaport Village kom Spøkelseskladden glidende i spøkelsesskipet sitt!


Service! Strektegning av meg med Ben & Jerrys-isen min..


Gaslamp Quarter - Historic heart of San Diego. Gata med masse gasslamper fra gammelt av, restauanter og butikker. Her kan man sitte ute på gata og nyte hva det enn måtte være. San Diego er den koseligste byen jeg noen gang har vært i. Liten og oversiktlig.


Meg og Ingvild nyter utsikten fra toppen av San Diego Convention Center (konferansesenter)...
...Og så fikk vi latterkrampe av apa bak kameraet!:) Gjett hvem. Stemningsbilde.
Vi fikk også tips fra trenerne på PW at Pacific Beach, litt nord for SD, var verdt et besøk fordi det er dit alle unge og freshe drar. Sånne som Brit;) Her sitter jeg med min jumbo shrimp salat (DEILIG!!) på en restaurant ved navnet World Famous som ligger omtrent på stranden. Pacifc Beach var et kjempekult og nydelig sted med masse liv, og masse rare folk og dyr. Anbefales.







                                     







  





















Og tilbake til den vakreste plass på jord - Oceanside selvfølgelig. Her tusler jeg og Brit mot leiligheten vår
som er rett frem langs promenaden.


 Brit griller...













































































...Tonje spiser...






































...Og Ingvild knipser bilder av den nydelige solnedgangen:)





































Da har dere sett litt av vakre San Diego og omegn. Håper dere blir inspirert til å ta turen hit!:)

Er nå halveis inn i min siste treningsuke... Forferdelig! Det er nå det virkelig begynner å gå bra og jeg merker forskjell. Kan heller ikke si jeg gleder meg til kulde, snø og prakk i Norge. Men that's life, må snart tilbake til virkeligheten. Have a good one!;)

Forresten, har dere hørt at en mystisk missil-oppskyting har funnet sted utenfor Sør-California? Det er jo der vi er! Creepy...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar