søndag 10. juli 2011

POPCORN WALLS

Jeg vet det blir litt mange forskjellige temaer i innleggene mine, men det er sånn det er her. Litt oppussing, litt trening, litt mat osv. Når oppussingen er ferdig vil fokuset gå litt mer over på treningen som tross alt er grunnen for at jeg er her. Og mat...

I går, lørdag klokken 08.00, kom det en liten mexicanerarbeider for å fikse veggene der det har vært fliser. Veggene og taket i leiligheten er ikke slette, men ruglete på en måte. Det heter faktisk popcornvegger. Noen la tydeligvis en gang i tiden en popcorn på gulvet, tråkket på den og ble inspirert til å bruke det i interiør (?). Jeg var i alle fall spent på å se fremgangsmåten han brukte for å få det til å gå i ett med resten av veggen. Først spaklet han veggene, deretter sprøytet han på "popcornet", ventet på at det tørket litt og så dro han det utover med noe som lignet en linjal. (På terrassen ser dere forresten kjøleskapet vårt... Haha, forsyn seg den som vil).












Nå er veggene reparert og prikk likt resten. Det var ikke mye vegg som måtte fikses, men det tok sannelig karen 6 timer å fikse de! En del av tiden brukte han på å dekke til nesten hele stua og kjøkkenet med plast (så nøye!), og på å støvsuge etter seg. Elsker å ha disse mexicanerne til oppussingen. De er supereffektive, nøye, rimelige, og de vasker etter seg. Hyggelige er de også.

Kjøkkenet. I flatpakker selvfølgelig, det er jo IKEA. <3 Mr. Kamprad.














PROJECT WALK. Siden jeg var sen med å si fra til PW at jeg skulle komme, hadde Michelle og Margarita, som er mine hovedtrenere, få timer ledige. Derfor har jeg i løpet av sommeren mange andre trenere, men det synes jeg bare er morsomt . Jeg er glad for hver time jeg får på PW. Dette er Kim, som har vært der siden mitt første besøk i 2006, og Dominic, en nyansatt assistent.
Dette er Yoshi. Har aldri hatt Yoshi som trener før, men som alle andre trenere på PW, var han veldig flink. Her er vi på TG'n (total gym), som er et av PWs viktigste verktøy. TGn er meget allsidig. Man kan ta knebøy og styrke føttene uten å ha hele kroppsvekten på, man kan strekke hele kroppens bakside, man kan trene balanse, man kan trene en og en fot, man kan sitte å bokse osv. Mange muligheter! Alle ryggmargsskadde skulle hatt en TG.
På slutten skulle vi bare strekke armene og skuldrene, og jeg sa til Yoshi at jeg kunne jo bare sitte i rullestolen. Da svarte Yoshi "Project Walk policy, nothing happens from the wheelchair". Elsker innstillingen!!! Så her sitter jeg, døsig som bare det, med buksa høyt under armene. Som de sier på PW: Heller for høyt enn for lavt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar